Naprawy SMART

Bezlakierowe usuwanie wgnieceń

Bezlakierowe usuwanie wgnieceń
Dotychczas jedyną metodą naprawy mniejszych lub większych wgnieceń było szpachlowanie i ponowne lakierowanie elementu. Nasza metoda zapewnia przywrócenie kształtu elementu bez konieczności lakierowania czy szpachowania. Jest to tak zwana metoda PDR (ang. Paintless Dent Repair). Technologia ta powstała w celu wyeliminowania wgnieceń podczas montażu samochodów w fabrykach i jeszcze do niedawna była skrzętnie skrywaną tajemnicą producentów aut. Stosujemy dwie metody napraw PDR: klejową - gdzie po przyklejeniu uchwytu do lakieru za pomocą specjalnych narzędzi wyciągamy wgniecenie od zewnątrz. Jest to metoda zupełnie bezinwazycja, gdyż nie wymaga dostępu od spodu do uszkodzonego elementu. dźwigniową - tutaj musimy mieć dostęp od drugiej strony, więc niezbędny jest demontaż np. tapicerki lub nadkola. Polega ona na masowaniu blachy od spodu specjalnymi dźwigniami i stopniowym wypychaniu wgniecenia. W obu przypadkach posługujemy się również specjalistycznymi lampami do usuwania wgnieceń, które wspomagają pracę techników. Jednakże najważniejszym czynnikiem technologii PDR jest człowiek, który musi "rozumieć" zachowanie blachy - tu nic nie zastąpi doświadczenia.

Lakierowanie SPOT

Lakierowanie SPOT
W przypadku drobnych uszkodzeń lakieru (np. otarcia zderzaków czy błotników) nie musimy lakierować całego elementu. Dzięki metodzie SPOT ograniczamy miejsce naprawy do niewiele większego od samego uszkodzenia. Kluczem do sukcesu jest tu odpowiedni dobór lakieru oraz umiejętne połączenie starej i nowej powłoki lakierniczej. Przy zastosowaniu tej metody nie ma konieczności demontażu uszkodzonych elementów i cieniowania elementów sąsiednich. Jesteśmy w stanie wykonać taką naprawę nie zwiększając grubośi lakieru oryginalnego. Dodatkową zaletą takiej naprawy jest czas - możemy wykonać ją na poczekaniu już od 1,5 godziny (czas jest uzależniony od rodzaju uszkodzenia).

Usuwanie skutków gradobicia

Usuwanie skutków gradobicia
Naprawa nadwozia po gradobiciu metodą PDR jest jedyną alternatywą dla wymiany i lakierowania elementów po gradobiciu. Pomyślmy np. o konieczności wycinania dachu samochodu. Koszty metody tradycyjnej i PDR są nieporównywalne. Plusem naszej metody jest fakt, że u nas naprawa zajmie 1-2 dni, a nie około miesiąca. Zupełnie w bonusie mamy fabryczny lakier i zupełny brak śladów naprawy - nawet fachowiec nie odkryje, że auto było uszkodzone.

Renowacja tapicerki skórzanej

Renowacja tapicerki skórzanej
Tapicerka skórzana czasem zaskakująco szybko ulega degradacji. Pojawiają się na niej spękania, wyciera się również oryginalny lakier, którym została pokryta. Dotyczy to zwłaszcza siedzenia kierowcy oraz kierownicy. Uszkodzona skóra skutecznie psuje efekt, dla którego została użyta do wykończenia wnętrza. Nie musimy jednak od razu obszywać foteli nową skórą. Możemy wypełnić ubytki i całość polakierować w sposób nie odbiegający od fabrycznego. Dobierzemy każdy kolor tapicerki - jeśli naprawiany będzie tyllko jeden element nikt nie zauważy różnicy.

Naprawa felg aluminiowych

Naprawa felg aluminiowych
Usuwamy uszkodzenia estetyczne z felg aluminiowych powstałe na przykład przy podjeżdżaniu pod krawężniki. Przy lakierowaniu drobnych uszkodzeń nie ma konieczności demontażu opony z felgi. Przy rozleglejszych uszkodzeniach demontujemy oponę, lakierujemy felgę, a następnie całość montujemy i wyważamy.

Naprawy elementów plastikowych nadwozia

Naprawy elementów plastikowych nadwozia
Nie zawsze pęknięty zderzak, czy porysowaną listwę musimy od razu wymieniać. Dzięki metodom SMART możemy przywrócić im pierwotną funkcjonalność. Nie mówimy tu jedynie o spawaniu plastików, ale również o przywróceniu oryginalnej struktury i barwy części nielakierowanych.

Naprawy kokpitów

Naprawy kokpitów
Jeśli poprzedni użytkownik po prostu przykręcił do deski rozdzielczej radio CB lub uchwyt do telefonu, Twojego samochodu nie muszą już szpecić otwory po wkrętach. Potrafimy odtworzyć pierwotny wygląd za ułamek kosztów wymiany kokpitu. Wypełnimy otwory, odtworzymy strukturę oraz barwę plastiku. Przy tej naprawie nie demontujemy kokpitu. Uwaga - nie maskujemy otworów po wystrzelonych poduszkach. Jedyna prawidłowa naprawa polega na wymianie poszycia i zamontowaniu nowych poduszek.

Naprawy tapicerki materiałowej

Naprawy tapicerki materiałowej
Najczęstszym ze spotykanych problemów są wypalenia od żaru papierosowego. Dzięki naszym metodom możemy skutecznie zamaskować takie uszkodzenie, łącznie z napyleniem i utwardzeniem włókien z których jest wykonane pokrycie. W ten sam sposób możemy naprawić również uszkodzoną podsufitkę.

Naprawa szyb klejonych

Naprawa szyb klejonych
Odpryski i uszkodzenia szyb przednich spowodowane np. uderzeniem kamienia nie zawsze zmuszają nas do wymiany szyby. Większość tego typu uszkodzeń daje się usunąć za pomocą technik SMART. Uszkodzenie jest najpierw rozwiercane, a następnie wypełniane specjalną żywicą i utwardzane promieniowaniem UV.